fredag 23 januari 2015

Vad äter egentligen en vegan? Dag 5 - Fredag

Fredag och skola. YIPPIE! =D

Frukost hemma: 1 kopp kaffe.

Frukost i skolan: En banan och en smoothie fick bli min skolfrukost idag. Smoothin består av 1 banan, 3 blodapelsiner och en halv citron, med lite vatten.


Lunch: Hade ju rester kvar från middagen igår. Lite kokta skärbönor och lite blomkålsris. Svängde ihop en rå tomatsås på imorse bestående av 2 tomater, salt, peppar, koriander och 1 msk linfröolja.  Smakade awesome!


Mellanmål: Ett litet mellanmål direkt när jag kommer hem från skolan känns som en bra idé. Vill inte riktigt äta middag än, utan tänkte vänta till en riktigt sen middag när Mia slutar jobbet (framåt 22). För att stå ut fram tills dess så tog jag 3 knäckemackor med Domsteins tångkaviar på tub.


Middag: En av fördelarna med att vara vuxen är att man får äta vad man vill när man vill och kalla det middag. Ibland är det godis till middag, ibland är det mackor med gräddstuvad seitan kl 23.00. Då jag är en sucker för Edward Blom och hans youtubekanal så fick jag också för mig att jag måste svänga ihop en dijonnaise. Så till salladen så blev det en dijonnaise som klet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar