måndag 8 april 2013

tofu tacos

Ytterligare en rätt från mitt storkok i helgen. Tacos med tofufärs fick avrunda kvällen.

Tid: 15 minuter
Portioner: 5
pris: 19:- eller runt 4:- per portion

Färsen fixar du enkelt genom att mosa ner 500g tofu i pannan och steker på med lite salt och peppar (lite, du ska krydda med tacokrydda sen).



När färsen börjat få färg så häller du på 1dl tacokrydda (runt 50g) och 1 dl vatten och låter färsen få steka på under omrörning i 10 minuter till. Santa Maria räknar ungefär 100g köttfärs som en portion i deras recept på vår förpackning av tacokrydda (som vi köper som kilovara likt varje god svenne av rang), så jag räknar väl ungefär samma fast med tofun istället. Då andra tillbehör varierar i väldigt hög grad så tänker jag inte ge mig in på att spekulera i vad det kostar, den vita såsen på min bild nedan är en liten klick (2tsk ungefär) av carlshamns sojghurt.



500g tofu 15:-
50g tacokrydda 3:-
övriga kryddor, stekfett 1:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar