fredag 5 april 2013

rödbetssallad

Smörgåsmat är nice, och ICA focus (min dealer när det kommer till Carlshamns veganska matlagningsgrädde) sålde halvkilosförpackningar av inlagda rödbetor. 5:- för 580g tärnade.

Så, rödbetssallad!

Tid: 5 minuter (men behöver stå i kylen några timmar innan du serverar den)
Portioner: Hur många som helst känns det som.
pris: 45:-

Till en början blev mitt försök väldigt blöt.


 Vilket löstes med att jag slängde in en burk till!


Det jag använde var 1kg inlagda tärnade rödbetor och 1 burk Plamile vegansk majonäs och 2 matskedar socker. rör ihop allt och ställ i kylskåpet. Du vill ha i lite av saften från de inlagda rödbetorna, men har du i för mkt av saften och för mkt majonäs så blir resultatet som mitt första försök.

2 burkar inlagda rödbetor: 10:-
1 Burk majonäs: 34:-
socker: 1:-

Total 45:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar