torsdag 22 augusti 2013

Seitankebab

Long time no see. Eller vad man säger. Har idag iaf försökt fixa kebab gjord på seitan.  Får nog acceptera nederlaget och inse att detta också kommer bli en sporadisk blogg, precis som min politiska och min magicrelaterade.

Tid: runt 10 minuter med färdig bulle.
Portioner: 1
Pris: 3:-


Började med att baka en bulle efter det här receptet. Som jag sedan låtit svalna över natten i kylskåp och sätta sig. Idag så hyvlade jag loss tunna skivor med en osthyvel och det gick väl sådär, rätt meckigt. Vet dock inte om det beror på bullen eller om det är osthyveln som inte är vass nog. Använde mig iaf utav en fjärdedel av seitanbullen så blir en portion, men bakar man en fyraportioners bulle så kan man ju givetvis göra kebab av allt.

Svängde också ihop en kryddblandning som jag tror ska passa som kebabkrydda. Man kan ju givetvis köpa färdig kryddblandning i butik men jag hade ingen hemma.

blandningen bestod av

2msk Spiskummin
1msk paprikapulver
1tsk cayennepeppar
1tsk svartpeppar
2tsk örtsalt
1tsk vitlökspulver

När du hyvlat seitanen så är det bara att steka den i oljad panna i några minuter med ett par teskedar av kryddblandningen.


1 portion seitan 2:-
2tsk kryddblandning och olja: 1:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar